Mag je in de trein je voeten op de bank zetten als je je schoenen uit hebt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom? Je kunt toch ook gewoon normaal zitten?
Ritsuka
11 jaar geleden
Doe dat maar als je thuis bent

Antwoorden (3)

Is mede afhankelijk van het verspreiden van geur.

Neen, het is niet toegestaan om met voeten op de bank te zitten in een trein, dit zijn gewoon de "huisregels" van de vervoersmaatschappij waar je je eigen aan dient te houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je krant eronder zet dan mag het zelfs met schoenen aan ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag echt niet, ook met krant er onder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag wel, mits hier de gelegenheid hier toe is.
In een stamp volle trein is het wel zo sociaal om dit noet te doen. Maar zit je in een trein die genoeg plaatsen vrij heeft zal de conducteur er niks van zeggen als je even je benen strekt met een krantje er onder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is absoluut niet toegestaan, verkeerd antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja,klopt hoor.
Ik heb dat een keer gedaan na een dagje pretpark met mijn jongste broertje,ik was doodmoe en de conducteur vond het goed.
Ik legde trouwens mijn rugzak onder mijn voeten en deed ook nog me schoenen uit.
Was geen probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat een conducteur het gedoogd wil nog niet zeggen dat het mag. Wat voor raar iets is dit tegenwoordig, als het door één persoon ooit is gedoogd wordt is het meteen regelgeving en toegelaten voor iedereen.
Nee dat mag niet, dit staat ook in hun algemene voorwaarden:

Geen voeten op de bank.

http://www.ns.nl/reizigers/klantenservice/
klantenservice/voorwaarden-en-folders#reizigershandvest