Kan je gewoon nog een kaartje kopen in de bus?

Hoe werkt het nu allemaal. Ben 18 jr en heb OV-chipkaart, maar gebruik deze nooit. Morgen zou ik met de bus willen maar kan ik gewoon nog met een vijf euro biljet aan komen zetten om gewoon zo'n vijf euro kaartje te kopen?

Of hoe gaat het in zijn werk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (5)

Dat ligt eraan waarheen je van plan bent te reizen, in de meeste plaatsen is het nog gewoon mogelijk met een strippenkaart te reizen hoor! Op deze site kun je precies zien op welke plaatsen je alleen nog met een ov-chipkaart kunt reizen: http://www.ov-chipkaart.nl/allesoverdeov-chipkaart/waarreizen/waartegebruiken/
veel succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
In die donkerblauwe gedeeltes dus niet, maar de rest wel :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt áltijd een kaartje kopen, toen ik voor het laatst zo'n 'rittenkaartje' kocht was dat 3,50. En als reactie op het vorige antwoord, dat was in het blauwe gedeelte. Kaartje kopen op de bus zelf blijft een service die altijd blijft bestaan. Er komen bijvoorbeeld altijd toeristen of wat dan ook die geen OV-kaart hebben.

het is natuurlijk wel voordeliger om met je OV te reizen, aangezien je eigenlijk nooit 3,50 kwijt bent met een busreis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
De strippenkaart komt in zijn geheel te vervallen per 1 -1- 2011. Ook toeristen zullen dan een OV dagkaart of weekkaart moeten kopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad..dit heb ik ook gehoord ,..per het nieuwe jaar is er niks anders als de ov kaart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is ook geen strippenkaart, het is een rittenkaartje, vandaag zat ik in de bus naar A'dam met met schuiluitje, en niet iedereen had een OV, de rest kocht gewoon een rittenkaartje voor 3,50, dus mijn antwoord klopt geheel!
in zwolle kan je nog gewoon een kaartje in de bus kopen.
neem aan dat het in de andere plaatsen dan ook nog kan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoorde van mijn buurman die buschauffeur is,dat er tot volgend jaar gewoon ook op een strippenkaart gereisd mag worden en ook op andere kaartjes,..ze maken zoveel reclame nu al,..maar tot volgend jaar is er niks aan de hand!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent 18+, je volgt een MBO/HBO opleiding waardoor je studiefinanciering krijgt, dus je hebt een OV kaart. Heb je weekend- of doordeweeks opgegeven? Heb je de kaart al geactiveerd op een station?
dan zou je gek zijn om te betalen voor de bus als je gratis kan reizen, of zie ik dat verkeerd?

in Rotterdam e.o. Amsterdam e.o. kan je geen strippenkaart meer gebruiken, zie de kaart waar Mybri naar verwijst. Daar kan je een los uurkaartje bij de buschauffeur kopen, 2,50 binnen de zone of 3,50 voor 2 zones. Dit zijn andere zones dan voor de strippenkaart. Tevens is elk kaartje alleen voor 1 rit geldig. Als je overstapt van de ene bus op de andere, of met de metro wil, moet je weer een nieuw kaartje kopen.

al met al is het voordeliger om de strippenkaart te gebruiken als je die nog hebt en nog mag gebruiken, en anders je OV kaart te gebruiken of daar reistegoed op te laden.

tegenwoordig kan je in sommige bussen ook opladen, maar pas nadat je bij de chauffeur betaald/ ingecheckt hebt.