Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zo je pinpas koppelen aan OV kaart?

Ik begrijp het nut er van niet zo goed? Of hoef dit niet meer?

Ikhebgeenidee
41 minuten geleden
Begrijp je vraag niet. Je kunt met pinpas tegenwoordig reizen met ov.
AnnBoo8146
4 minuten geleden
Ik vermoed, dat je het hebt over een persoonlijke OV-chipkaart. Om die aan te vragen heb je inderdaad nog steeds gegevens van je bankrekening nodig. Waarom staat er niet bij, maar ik vermoed dat dit te maken heeft met de mogelijkheden, die een persoonlijke OV-chipkaart biedt. Zo kan je kiezen voor automatisch opladen, en je kunt ook producten als abonnementen erop laten zetten. Ze gebruiken je bankgegevens, om het betalen van deze producten (en het opladen) mogelijk te maken,

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Het koppelen van je pinpas aan je OV-chipkaart maakt het reizen een stuk eenvoudiger. Als je dat doet, kun je direct in- en uitchecken zonder dat je apart saldo op je OV-kaart hoeft te zetten.

Daarnaast vallen je reiskosten automatisch onder je bankrekening, waardoor je het makkelijker kunt bijhouden. Het bespaart je ook de moeite van opwaarderen, omdat je alleen hoeft te betalen voor de ritten die je maakt.

De meeste mensen vinden het handig, maar het is niet verplicht. Je kunt ook gewoon met een aparte OV-chipkaart werken als je dat liever hebt.

Wie van jullie heeft z’n pinpas aan de OV-kaart gekoppeld? Wat vonden jullie van die keuze?
(Lees meer...)
55 minuten geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing