Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mogen Tram en Bus controleurs wel zitplaatsen in beslag nemen?

ik vraag me af of ze eigenlijk wel mogen gaan zitten ergens in tram of bus,
of dat ze moeten opstaan bij een bepaalde vulling van de bus met
passagiers (50% ?). Ik zie namelijk nooit een controleur of beveiliger zitten ergens in tram of bus.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ja, controleurs en beveiligers mogen meestal zitten in een tram of bus, net als andere passagiers.

Er zijn eigenlijk geen strikte regels die zeggen dat ze op een bepaalde bezetting moeten staan. Vaak kiezen ze ervoor om niet te zitten omdat ze snel moeten kunnen inspelen op situaties of om beter te kunnen controleren.

Het is best logisch dat je ze zelden ziet zitten; ze zijn vaak actief in het controleren van kaartjes en letten op de veiligheid.

Wie heeft ervaring met controleurs in het openbaar vervoer? Hebben jullie ooit gezien dat ze wel of niet op een zitplaats gingen zitten?
(Lees meer...)
een uur geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing