Ik heb per ongeluk water van het kraantje in de toilet van een trein gedronken, is dit gevaarlijk?

11 maanden geleden
4.7K
ronron1212
11 maanden geleden
Nee dat is gewoon drinkwater
Amadea
11 maanden geleden
Dat is onjuist. Het is wel leidingwater, maar omdat het in een tank wordt bewaard en via via naar het kraantje wordt toegevoerd is er kans dat het geen zuiver water meer is.
Pieterke
11 maanden geleden
Het zal inderdaad niet helemaal zuiver zijn maar de kans dat je klachten krijgt lijkt me erg klein. Ik heb vroeger ook wel geregeld water uit een kraantje in de trein gedronken en er nooit wat aan overgehouden.
TurfGraver
11 maanden geleden
Hoe komt leidingwater naar jou kraantje dan Amadea?
SingingCoyote13
11 maanden geleden
ja leidingwater dus waarschijnlijk ingeslagen via een tussenstop ergens - lijkt mij de vraag hoe vaak dat water ververst wordt en ook de tank schoongemaakt wordt. Is dat het water dat komt uit die grote watertanks die je altijd langs het spoor ziet staan of doen ze dat via een apart (hygienischer) slangetje via een leidingwaterkraan ?

Antwoorden (1)

Ja. Er is een kleine kans dat je er ziek van wordt. Het water van toiletten in de trein is gewoon leidingwater, maar wordt onderaan de trein in een tank bewaard en via slangen en een mondstuk aangeleverd. De NS zegt de zuiverheid daarom niet te kunnen garanderen.
Bij de kraan staat dan ook een bordje “Geen drinkwater”.
Toegevoegd op 8 mei 2023 07:27: tekst
SimonV
11 maanden geleden
Anoniempje123_
11 maanden geleden
Dankjewel!
ikhouvanslapen
3 weken geleden
Hallo beste SimoV,
Kun je het artikel kopiëren en plakken? Ik kan het niet lezen