Op een oud stalen trein bord staat:120 - b - f1 - f2 - l kan iemand mij zeggen wat dit betekent.?

Of waar ik vanaf Internet, uit een lijst kan halen.
Bord zou van een stoomlocomotief moeten zijn.

Picture for question
een jaar geleden
1.4K
Antoni
een jaar geleden
@Speedsurfer, het Spoorwegmuseum in Utrecht kan je vast aan meer informatie over dit bord helpen, of anders doorverwijzen naar iemand of een organisatie die je verder kan helpen. Zie https://www.spoorwegmuseum.nl/.

Antwoorden (1)

De 120 is de maximumsnelheid; de B het toegelaten land(België dus).
Aanvulling: de L is Luxemburg, F1 en F2 zijn blijkbaar zones in Frankrijk. Dit railvoertuig is daar toegelaten en mag daar dus rijden.
Toegevoegd op 31 januari 2023 05:32: tekst
een jaar geleden
Speedsurfer
een jaar geleden
Oke, dank.
Weet je toevallig ook wat die F - F1 _ F2 of die L betekent.?
Amadea
een jaar geleden
L staat voor lokaaltrein. Bron: https://www.nicospilt.com/index_werking-stoomlocomotief.htm
tinus1969
een jaar geleden
Nee, de L is geen lokaaltrein. Dat is ook niet logisch obv de link ( dan had er ook een getal achter moeten staan)
tinus1969
een jaar geleden
Bovendien is die link Nederlands en gaat over de NL situatie.