Zijn er ook gratis anonieme OV-Chipkaarten te verkrijgen ZONDER automatisch aanvullen?

Ik wil best af en toe met het OV, maar om nu te gaan betalen om te mogen betalen...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, er is geen gratis OV-chipkaart. Je kunt hem persoonsgebonden kopen, dan staat je naam erop en kun je hem binnen 24 uur blokkeren bij verlies of diefstal. Jij bent dan de enige die hem kan gebruiken.
Je kunt ook een anonieme chipkaart kopen, dan kunnen meerderen op jouw kaart reizen, bij verlies of diefstal ben je echter je tegoed wat erop staat kwijt. Beide kaarten kosten €7,50. Een ID kaart kost je ook geld en je bent verplicht om hem te hebben ( of een paspoort). Ook voor een pinpas die je nodig hebt voor de bank kost geld. Kortom, voor bijna al die plastic kaartjes moet je betalen, dus je zult hem nooit gratis krijgen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je zou hem natuurlijk van iemand die een anonieme heeft kunnen lenen. Dan kost het je alleen het geld dat je er zelf opzet om te reizen.
13 jaar geleden
Volgens mij heet dat gewoon een enkeltje. 1 kaartje wat een bepaalde tijd geldig is na het activeren.