Welke stations deed de trein onderweg aan in de jaren 30 tussen Rotterdam en Weert?

Mijn oom en tante zijn eind jaren dertig verhuisd van Rotterdam naar Weert. Zij reisden regelmatig op en neer, voordat ze definitief in Weert gingen wonen.
Welke stations deed de trein onderweg aan? Dat wil ik weten voor het familieverhaal dat ik aan het schrijven ben.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

In het Utrechts archief bevinden zich de halfjaarlijkse uitgaven van de Officiële reisgids Nederlandse Spoorwegen, waaronder die tussen 1930 en 1939. Dus is het aan te bevelen dat archief te bezoeken.
Amadea
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt. Jammer dat je ze nog niet online kunt raadplegen. Ik doe deze link in mijn archief zodat ik naar het Utrechts archief toe kan gaan als de beperkende maatregelen worden opgeheven.
Groet, Bettie
SimonV
3 jaar geleden
Toch kom je met wat snuffelen op Delpher (zoekopdracht: stations rotterdam eindhoven weert) ook een eind:
Extratrein Q.: Den Haag H.S. vertrek 21.00, Rotterdam D.P. vertrek 21,25, Dordrecht vertrek 21,46, Lage Zwaluwe vertrek 22,02, Breda aankomst 22,16, Tilburg aankomst 22,40, Boxtel aankomst 23,00 (alhier overstappen voor Best en voor de richting Boxtel—Gennep), Eindhoven aankomst 23,19. Verder stopt deze trein te Geldrop, Heeze-Leende, Maarheeze, Weert, Roermond, Sittard (met aansluiting naar Heerlen) en Maastricht.
https://www.delpher.nl/nl/kranten/view?coll=ddd&query=%28rotterdam+eindhoven+stations+weert%29&cql%5B%5D=%28date+_gte_+%2228-02-1930%22%29&cql%5B%5D=%28date+_lte_+%2202-02-1940%22%29&redirect=true&page=3&identifier=ddd:010940681:mpeg21:a0049&resultsidentifier=ddd:010940681:mpeg21:a0049&rowid=10
Amadea
3 jaar geleden
De vraag is gewijzigd. Je kunt nu jouw reactie als antwoord plaatsen, SimonV. Want mijn antwoord is door de aanpassing van de vraag een reactie geworden...