Hoe kan je rijzen met een studenten ov?

Ik heb een week geleden mijn studenten ov ontvangen die Heb ik geactiveerd maar kan nog steeds niet reizen met de trein

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Je kunt pas reizen met een studenten ov op de datum dat je studiefinanciering ingaat.
SimonV
3 jaar geleden
Inekez1
3 jaar geleden
+
Voor mbo is dat 1 augustus. Voor hbo en universiteit is dat 1 september.
In de zomervakantie kan je je reisproduct niet gebruiken. Uit mijn hoofd is dat van 17 juli tot 17 augustus.
3 jaar geleden
Inekez1
3 jaar geleden
Een weekend-abonnement is ook in de vakantie gewoon geldig in het weekend. Een weekabonnement is in de zomer alleen bruikbaar als kortingskaart, daarmee kun je dus in de vakantie (van 16 juli tot 16 augustus) niet gratis reizen.
Als je een mbo-opleiding gaat doen heb je vanaf 1 augustus recht op studiefinanciering en kun je je ov-kaart gebruiken. Bij een hbo- of universitaire studie is dat vanaf 1 september.

In de zomervakantie kun je je ov-kaart beperkt gebruiken. Voor de ov-kaart is de zomervakantie dit jaar van 16 juli 4:00 uur ('s nachts dus) tot 16 augustus 4:00 uur.

Heb je een week-abonnement, dan krijg je in de vakantieperiode 7 dagen per week korting in bus, trein en tram. Met een weekend-abonnement kun je in de vakantieperiode nog wel gratis reizen in het weekend (vrijdag 12:00 tot maandag 4:00 uur). Doordeweeks krijg je korting in de daluren. In de spitstijden betaal je het volle tarief.