Kan je reizen van Nederland naar België met alleen een E-ticket?

4 jaar geleden
2.6K
anneliez
4 jaar geleden
volgens mij heeft de ns nu een aanbieding naar Antwerpen in de spoordeelwinkel.
LizzzLady
4 jaar geleden
Bedankt voor de reactie Anneliez. Ik ga ook eens bij de Spoordeelwinkel kijken.

Het beste antwoord

Ja.
Je kunt van Nederland naar België reizen met een E-ticket.
En voor de volledigheid: een E-ticket is niet de enige manier om een treinticket te kopen.

“Tickets kopen
Er zijn tal van mogelijkheden om een treinticket aan te schaffen voor uw internationale reis. Online, telefonisch, via een kaartautomaat, bij een medewerker aan de balie of bij een reisbureau. Bekijk hier alle opties.
Tip: boek online en betaal geen boekingskosten! En: boek vanaf het station bij u in de buurt, vaak voordeliger én makkelijker: het scheelt een keer in-en uitchecken. Bovendien krijgt u reisinformatie onderweg van uw hele reis.”
https://www.nsinternational.nl/nl/tickets-kopen

Thuis uw tickets uitprinten met homeprint:
- Tickets naar België
- Tickets naar Duitsland
- Tickets naar Denemarken
- Tickets naar Tsjechië
- Tickets naar Oostenrijk
- Tickets naar Zwitserland
- Eurostar tickets naar Engeland
- Thalys- en TGV tickets naar Frankrijk

Welke tickets kunt u zelf printen?
Vrijwel alle bestemmingen en tarieven die wij (NS International) online aanbieden zijn als homeprint verkrijgbaar. Dat is wel zo makkelijk als u kort voor vertrek wilt boeken.
https://www.nsinternational.nl/nl/waar-treintickets-kopen/zelf-tickets-uitprinten-met-homeprint
Bordensteker
4 jaar geleden
LizzzLady
4 jaar geleden
Dank voor de uitleg.
Ik heb nog een vraagje: Als je in Midden-Nederland woont, kan je je E-ticket zeker beter vanaf Utrecht Centraal boeken dan vanaf het laatste Nederlandse centraal station waar je langskomt? Of maakt dat niet zoveel uit?
Bordensteker
4 jaar geleden
Je veronderstelling is correct, maar zelfs de hele treinreis kan op één E-ticket. Als je bijvoorbeeld vanaf Barneveld reist, dan begint je reis niet met NS, maar met een trein van Connexxion tot Amersfoort, vervolgens stap je over in de NS trein, en in Rotterdam kun je dan overstappen op de Intercity Brussel, of de Thalys, of (twee keer per dag) de Eurostar. Maar de hele reis, dus vanaf Barneveld, en ook naar een klein stationnetje ergens aan een zijlijn in België, kan op één E-ticket. “Binnenlands en internationaal treintraject met één ticket
Van Groningen naar Parijs met Thalys, of van Breda naar Duitsland met Intercity Berlijn. Op zo'n reis heeft u te maken met een binnenlands en een internationaal traject. U kunt de volledige reis bij NS International kopen. Boek dus gewoon vanaf uw dichtstbijzijnde station! Makkelijk en voordeliger.”
https://www.nsinternational.nl/nl/tickets/binnenlands-en-internationaal-treintraject-met-een-ticket .

Andere antwoorden (1)

Nee, dat kan je niet.
Als je bij NS de on-line-tickets zoekt en je voert b.v. Amsterdam - Antwerpen in, dan geeft hij aan, dat je een geldig station (in Nederland) moet invoeren.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Utrecht
4 jaar geleden
En als je bij NSInternationaal boekt?
ronron1212
4 jaar geleden
Amsterdam is toch een geldig Nederlands station.
Ja je kan met een e-ticket naar vele stations in Europa reizen doe dat wel vaker.