Hoeveel geld meot je op je OV hebben om heen en terug te reizen naar Zandvoort?

Ik ga met de trein naar Zandvoort, maar ik weet niet hoeveel geld ik op mijn ov moet zitten om heen en terug te reizen. Ik heb een maand abonnement.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.9K
Amadea
4 jaar geleden
Wat voor een maandabonnement heb je, en vinden zowel de heen- als de terugreis plaats in daluren?

Antwoorden (1)

Zonder abonnement rekent ns een instaptarief van 20 euro. Dit bedrag moet minimaal op je ov-chipkaart staan als je incheckt. Als je een abonnement hebt, is dit in de daluren 10 euro, omdat je dan op andere trajecten 40% korting hebt. Bij het uitchecken wordt de ritprijs verrekend met het instaptarief. Als de ritprijs duurder is dan het instaptarief, wordt er extra geld afgeschreven, andersom staat het geld meteen weer op je kaart als je te veel betaald hebt als instaptarief.
De ritprijs naar Zandvoort kun je vinden door je reis te plannen via de reisplanner 9292.nl. omdat je geen instapststion aangeeft, kan ik je niet vertellen wat de ritprijs is, dus zul je die zelf even moeten opzoeken. Vanwege je abonnement kun je uitgaan van het kortingstarief (Let op, dat geldt alleen in daluren, dat is tussen 9.00 uur en 16.00 uur, en na 18.30 uur.)
Wat minimaal op je ov-kaart moet staan, is de prijs van de heenweg plus 10 euro voor het instaptarief op de terugweg. Als de ritprijs hoger is dan 10 euro, kom je dan wel op een bedrag onder de 0 uit, wat niet erg is.
Ik ben er in mijn antwoord vanuit gegaan dat je abonnement niet een trajectkaart is voor het traject naar Zandvoort. In dat geval hoef je geen geld op je pas te zetten, want je reist dan vrij op dit traject.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dus als ik een zone abonnement heb krijg ik dus 40% korting
MarBet
4 jaar geleden
Is dat een treinabonnement? Als ik het Google lijkt dat niet zo. Je kunt het even navragen bij NS, maar denk dat je geen recht op korting hebt. In dat geval moet je dus uitgaan van 20 euro plus de ritprijs van de heenreis. Tip: Kruidvat en trekpleister verkopen momenteel treinkaartjes voor 16,50, daarmee kun je in de daluren vrij reizen. Is misschien goedkoper dan reizen met ov kaart.