Is er bij uitchecken op een andere route dan je traject een tijdslimiet?

Stel je rijdt van A naar B en heb daar een traject kaart van de ns voor. Als je dan een keer van B naar C rijdt en daar een uur blijft en vervolgens van C naar A, valt deze route dan onder de trajectabonnement? En is daar een tijdslimiet in C voor? Er van uitgaande dat de route van B naar A óver C tweemaal zo lang en ver is.

5 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Met een trajectkaart mag je alleen reizen via de gebruikelijke reisweg. Dat is de reisweg die in reisduur het kortste is.
In aanvulling:
Er zal niets "vreemds" gebeuren als je buiten het trajectgebied komt. Alles wat je verder/anders reist dan het traject waarvoor de kaart is (dus afwijkend van de "gebruikelijke reisweg") wordt tegen een ander tarief gefactureerd.
Toegevoegd op 19 september 2018 20:34: tekst
Computoon
5 jaar geleden
erotisi
5 jaar geleden
Dan heb ik geluk gehad dan, want er is niets afgeschreven.....tot nu toe dan.....
Antoni
5 jaar geleden
Het systeem zal "denken" dat je vertraging hebt gehad op je vaste traject.