Wanneer ov chipkaart stopzetten?

Vanaf 1-08 ben ik uitgeschreven op mijn oude opleiding.
En vanaf dezelfde 1-08 ben ik weer ingeschreven op een nieuwe opleiding.
Nou keek ik op de site van DUO, en daar staat dan dat je je OV moet stopzetten als je er geen recht meer op hebt.
Maar nu weet ik dus niet of ik er wel of geen recht op heb?
Kan ik mijn studentenreisproduct gewoon zo meenemen voor mijn nieuwe opleiding
Of moet ik het eerst stopzetten en vervolgens opnieuw aanvragen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.6K

Antwoorden (1)

Opleiding stoppen of wijzigen
Stopt u met uw opleiding of gaat u een nieuwe opleiding doen? Geef het op tijd aan ons door. Zo voorkomt u een schuld.

2. Van opleiding veranderen

Gaat u een andere opleiding doen? Geef dan uw nieuwe opleidingsgegevens aan ons door. Doe dit op tijd, zodat u geen geld of reisproduct misloopt.

Overbrugging
Doet u voortgezet onderwijs of mbo? Dan kunt u ook tegemoetkoming, studiefinanciering of reisproduct krijgen in de maanden tussen uw oude en nieuwe opleiding. Dit noemen we een ‘overbrugging’. U mag maximaal 4 maanden overbruggen.

Wijziging doorgeven
Vul de wijzigingshulp in. Binnen een minuut weet u wat u moet regelen.

Van mbo naar hbo
Als u studiefinanciering voor hbo aanvraagt, telt eerder ontvangen studiefinanciering voor mbo niet meer mee. U begint dus met een 'schone lei'.
Met uw hbo-opleiding valt u onder het nieuwe stelsel van studiefinanciering. U krijgt dan geen basisbeurs meer. In plaats daarvan kunt u meer lenen. De aanvullende beurs en het studentenreisproduct krijgt u nog wel.

Een master gaan doen
Voor een studie aan hbo of universiteit krijgt u standaard 7 jaar studiefinanciering. Gaat u een master doen? Dan wordt die periode soms verlengd. U krijgt dan langer studiefinanciering.
Begint u op of na 1 september 2015 voor het eerst met een master, dan valt u onder het nieuwe stelsel van studiefinanciering.
Bordensteker