Waarom zit in het midden van een bus nog een deur?

Dan kan je gewoon naar binnen lopen zonder te betalen

(Ik doe mijn presentatie over deuren)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K
ronron1212
6 jaar geleden
Anders kost het in en uitstappen veel te veel tijd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Per aantal passagiers wat in een bus past moet je gewoon voldoende uitgangen hebben, deels voor het gemak, en deels voor de veiligheid. De busmaatschappijen doen beroep op jouw ethiek dat je gewoon netjes betaalt en zo geen boete riskeert, dus loop je naar het dichtstbijzijnde in/uit checkpunt en haal je jouw kaart erlangs.
paulus811
6 jaar geleden
Het is voor de chauffeur ook niet heel prettig en gezond als er iedere keer een golf kou door de voordeur naar binnen komt. Ik zou me bezwaard voelen om die deur te gebruiken tijdens de temperaturen van deze week. En er zijn zoveel plekken met meerdere deuren, maar die zeggen toch helemaal niets over het wel of niet moeten betalen? Of betaal je ook niet in een restaurant als je via de achterdeur naar binnen gaat?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Soms komen er extra controleurs op de bus. Als je dan niet hebt ingecheckt krijg je een boete.

Antwoorden (1)

In onze regio is het zo geregeld dat je voorin instapt, en achterin uitstapt, zo loopt alles snel en vloeiend, waardoor de bus maar kort hoeft stil te staan bij elke halte. De buschauffeur ziet het echt altijd in zijn binnenspiegel als mensen (vaak toeristen) achterin in willen stappen, deze roept hij naar voren.

Uitzonderingen zijn: rolstoelen, mensen met kinderwagen, mensen met rollator etc., deze moeten in het midden (bij de achterste deur) zitten omdat hier ruimte is, en door het smalle gangpad kom je er niet.

Oh, en een presentatie over deuren is echt origineel! succes :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als het druk is zie je ook wel eens dat de chauffeur beide deuren open doet om het grote aantal mensen dat mee wil snel binnen te laten. Een aantal buslijnen komt langs een of meerdere scholen. 's Ochtends voor de scholen ingaan en ergens in de middag als ze weer uitgaan zie je dan dat er zoveel scholieren/studenten mee moeten met een bus (van of naar het NS station) dat de chauffeur beide deuren open doet.