Levert het laten uitvallen van treinen NS financieel voordeel op?

Het lijkt alsof iedere gelegenheid daarvoor wordt aangegrepen. Kans op storm, vakanties, beetje vorst, proefdraaien dienstregeling, etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Lijkt mij niet, ze moeten zo veel kaartjes vergoeden aan mensen die veel vertraging hebben
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is ten dele waar. Bij aangekondigde uitval: vakanties, proefdraaien en winterdienstregeling (zoals nu) wordt geen vergoeding betaald.
Bovendien vraagt slechts een klein deel van de vertraagde reizigers vergoeding aan.

Het beste antwoord

Indirect levert het wel degelijk voordeel op omdat de NS wordt afgerekend op het percentage treinen dat zonder vertraging rijdt.
Het is dan voordeliger om een trein te schrappen, een trein die niet (meer) rijdt kan ook geen vertraging hebben en telt dus niet mee voor het percentage vertraagde treinen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt. Niet rijden is geen probleem voor ns, maar het aantal vertraagde treinen wordt gemeten. En vertraging mag niet van t kabibet. Losers...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar wie zijn nu de losers? de NS, het kabinet dat een dergelijke domme regel opstelt of wij weer als reizigers?... ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen, behalve wij! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is ook een norm voor het percentage treinen dat mag uitvallen.

Andere antwoorden (1)

nee. Dankzij de vertragingen kost het hun vooral geld omdat ze de vertragingsregeling moeten bekostigen.