Waar bespaar ik het meeste geld op een treinkaartje?

Ik wil met de trein van delft naar Tilburg. Ik ga de ene dag s'ochtends heen en de volgende dag s'ochtends terug. We gaan met z'n 2e. Waar vind ik de goedkoopste kaartjes?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
6 jaar geleden
Doordeweeks of weekend? Hoe laat vertrekken?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
27 december aankomst 11 uur

Het beste antwoord

Informatie van de reisplanner op www.ns.nl :
Reis duurt 50 minuten, rijdt 2 x per uur.
Vertrek Delft 10:01, en aankomst Tilburg 10:51.
Trein rijdt tussen Rotterdam en Breda over de hogesnelheidslijn.
Normale standaardprijs € 15,10 enkele reis per persoon.

En het kan momenteel inderdaad goedkoper.
Mijn bron daarvoor is http://www.treinreiziger.nl/prijsvergelijker .
Er is momenteel een aanbieding voor (nota bene) een dagretour voor (op basis van reizen met 2 personen) € 10,25 per persoon. Dan heb je de volgende dag voor de terugreis dus weer wel zo’n zelfde nieuwe kaart nodig voor de terugreis, maar ook dan ben je die dag voor € 10,25 klaar, en je bespaart dus per persoon nog steeds € 4,85 per dag.
Je koopt hiervoor wel een E-ticket, en de makke kán zijn dat je zodoende je geld kwijt bent als de reis op het laatste moment niet doorgaat. Het E-ticket is namelijk aan jouw persoon én aan de geplande datum gebonden. (Dat vormt een deel van de verklaring waarom het goedkoop wordt aangeboden, naast het feit dat dit een aanbieding is voor twee reizigers.)

Te koop t/m 31-12-2017 *.
Reizen t/m 31-01-2018.
Twee stuks voor 20,50 euro! Let wel: voor hetzelfde geld kun je met deze aanbieding ook verder het land in.
* Uiterste verkoopdatum is indicatie, we weten niet tot wanneer de aanbieding beschikbaar is.

Informatie e-ticket
Dit treinkaartje wordt geleverd als e-ticket. Een e-ticket dient u zelf uit te printen. Tonen op de smartphone voldoet niet. Na aankoop van dit treinkaartje wordt er per e-mail een couponcode geleverd. De couponcode kunt u inwisselen op ns.nl. Bij het inwisselen vult u de naam van de reiziger in, de reisdatum en de geboortedatum van de reiziger. Wijzigen is later niet meer mogelijk.
De reiziger moet tijdens de treinreis een identiteitsbewijs kunnen tonen. Tijdens de reis hoef je met een e-ticket niet in- en uit te checken. Als de toegangspoortjes op een station gesloten zijn, dan gelieve u het poortje met het verlichte scanvenster te kiezen en dat met de barcode van het e-ticket te openen.
Doordeweeks geldig na 9u, weekend heel de dag. Ook te gebruiken voor een enkele reis. Te koop per twee voor omgerekend 10,25 euro per stuk. Dus 20,50 euro voor twee.

Tenslotte: “U zoekt op een datum meer dan een maand vooruit. Mogelijk zijn nog niet alle aanbiedingen voor uw reisdatum bekend.”
Dat klopt, maar anderzijds is de einddatum van de aanbieding slechts een indicatie. Je zou er kort voor de reisdag ineens naast kunnen grijpen.
Bordensteker