Waarom is de ov-fiets niet gratis voor studenten?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
9.8K
TurfGraver
6 jaar geleden
Waarom zou dat wel moeten?
Overigens is de ov ook niet gratis (als je diploma haalt een schenking).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Daarom, al het gebruikelijke OV is onder voorwaarden gratis, waarom de OV fiets niet?

Het beste antwoord

Het gratis met reizen met de trein is een schenking.
De OV-fiets is geen schenking, maar wordt verhuurd voor € 3,85 per OV-fiets per 24 uur.
Zou de OV-fiets een schenking zijn dan neemt het gros van de studenten de OV-fiets mee naar huis. Nu wordt deze na gebruik ingeleverd. Dat hoopt de NS in ieder geval.

Toegevoegd na 2 minuten:
Een geschenk mag men zelf houden, bij huren moet het gehuurde worden terugbezorgd.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Simpel... dat zou te duur worden.

Studenten in studentensteden zouden en-masse overstappen op de OV-fiets. Zoveel fietsten heeft de NS daar niet en ze alsnog aanschaffen zou geld kosten.

Dat moet dan weer doorberekend worden in de prijs die de overheid voor de kaart moet betalen en dat willen ze niet.
Amadea
6 jaar geleden
En het zou betekenen dat in alle studentensteden geen OV-fietsen voor gewone gebruikers beschikbaar zijn.