Wat is nu echt een goedwerkende en makkelijke site om je ov reis te plannen?

OV9292 is waardeloos vind ik. De helft klopt niet of hij maakt omwegen of vergeet bepaalde bus of trein routes. Welke site is echt handig en volledig correct om je reis met het OV te plannen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het zou me verbazen als er een site was die het beter kan plannen dan ov9292 aangezien die nauw samenwerken met de meeste OV-maatschappijen. Kan je een voorbeeld geven waar het fout gaat? De andere planners zullen enkel voor 1 maatschappij zijn:
http://www.ns.nl/reisplanner/#/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Toen ik een trip plande een tijd terug zei die dat ik met trein, bus moest vanaf Schiphol. Blijkt er dus toen ik op Schiphol kwam gewoon 1 bus te gaan ipv overstappen. En hij pakt sommige haltes niet in kleine dorpen.
Antoni
7 jaar geleden
Ik heb dezelfde ervaring. Lang niet alle mogelijkheden worden genoemd. Bushaltes dichter bij de bestemming worden niet genoemd, een route met de metro in plaats van met de trein wordt genegeerd, enzovoort. Het lijkt erop dat je de informatie van 9292 altijd kritisch moet bekijken, met een (digitale) plattegrond erbij ook naar andere routes en andere mogelijkheden zou moeten zoeken en eventueel ook aan mensen om je heen en de mensen naar wie je toe gaat zou moeten vragen of zij betere alternatieven kennen voor de reismogelijkheden die 9292 biedt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het is heel jammer dat er geen goede landelijke site is. Ze willen openbaarvervoer gebruik stimuleren maar zo helpt het niks. Ik heb een auto maar soms zou het ov een keer makkelijk zijn, maar als je dan je route en tijdsduur leest laat maar. Pak ik de auto wel weer. (Ps ik woon niet in een stad).

Antwoorden (1)

Google Maps heeft de informatie van alle vervoerders. De looptijden zijn bij Maps ook vaak nauwkeuriger. Probeer Google Maps dus eens.