Die kunnen bijvoobeeld bij de metro een uurkaartje kopen. Daarin zit ook een chip.

Best wel makkelijk, want ze hoeven niet te bedenken hoeveel strippen ze af moeten rekenen. Ze kunnen binnen dat uur (voor de uurkaart) overal naar toe reizen.

Ook bij de busschauffeur zijn eenmalige chipkaartjes te koop.

Als je langer blijft is het handiger om een anonieme OV chipkaart te kopen, maar dat kost wel 7,50 voor het kaartje (per persoon).

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie bijvoorbeeld de producten met wegwerpkaartjes in bijgaande afbeelding (of bron)

Toegevoegd na 4 minuten:
Voor toeristen zijn er ook 24, 48, 72, 96, 120, 144 en 168 uurs kaarten. Het aanbod is volgens mij veel ruimer dan vroeger.

Toegevoegd na 8 minuten:
De wegwerpchipkaart is net zo dik als een treinkaartje, maar bevat binnenin wel een chip. Het formaat en de stevigheid wijkt af van de gewone OV chipkaart (meer een creditcardformaat en steviger).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kopen een chipkaartje dat bijvoorbeeld 4 dagen geldig is. Je koopt nu als toerist een kaartje voor bijvoorbeeld 4 dagen waarop niet gestempeld wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wegwerpchipkaart kopen:

Quote:
Reist u maar heel weinig met het openbaar vervoer?
Of bent u als toerist in Nederland? In dat geval is de wegwerpchipkaart waarschijnlijk de beste keus. Op een wegwerpchipkaart is al een saldo of reisproduct geladen. Na gebruik is de kaart niet meer op te laden, en kunt u hem weggooien. Wegwerpchipkaarten zijn alleen te verkrijgen bij de automaat op het station.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dat "wegwerpchipkaart" een plastic pasje? En is dat geldig voor alle Nederlandse Openbaar vervoer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, het is gewoon een stukje papier (karton). Het bevat ook een chip en wordt na gebruik weggegooid.