Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

De bestedingen voor overige goederen en diensten gaan omlaag, omdat men beweert dat het zwartrijden is afgenomen en het aantal reizigers niet afneemt. De toegenomen uitgaven voor OV kunnen dus niet aan iets anders worden besteed.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Je bent niet de enige Casp. Ik heb het antwoord drie keer doorgelezen, maar ook ik snap er niets van...
paulus811
13 jaar geleden
Het zwartrijden is afgenomen door introductie van de OV chipkaart, het aantal reizigers niet. Dat betekent dus dat meer mensen betalen voor de reis met het OV en omdat je een euro maar één keer kan uitgeven, kun je als deze aan OV besteedt wordt, niet meer aan iets anders uitgeven. Er blijft dus minder geld over om aan overige diensten of goederen te besteden en dat op zich is een economisch gevolg.
paulus811
13 jaar geleden
Lees de antwoorden hieronder, 2 GV worden er armer van. Dat betekent dus dat ze minder te besteden hebben voor zaken waar ze eerst wel geld voor hadden. In dit geval is het doordat de reis duurder is geworden (ok, mijn antwoord was wellicht niet volledig), maar ook méér mensen betalen nu voor OV. Die mensen hebben nu minder te besteden voor overige zaken. Zo moeilijk is dat toch niet? Economie van de koude grond lijkt me dit.
de ov chipkaart is in gebruik duurder dan de oude strippenkaart, ik word er iig armer van.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding