Hoe kan ik mijn studentenreisproduct overzetten op een nieuwe persoonlijke kaart?

Mijn ov chipkaart was kapot, daarom heb ik een nieuwe persoonlijke chipkaart aangevraagd. Hoe kan ik nu het studentenreisproduct van de kapotte kaart op de nieuwe kaart zetten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (1)

Dat lukt niet.
OV-chipkaart kapot?
Het vervangen van je OV-chipkaart kost € 11,- en duurt ongeveer twee weken. In de tussentijd reis je voor eigen rekening. Controleer daarom of je kaart echt defect is voordat je hem opstuurt.

Check eerst bij een (oplaad)automaat of je saldo negatief is. Is dit niet het geval? Ga naar de balie van het OV-bedrijf waarbij je het laatst hebt in- en uitgecheckt om te laten controleren wat er aan de hand is. Vaak is het probleem daar snel te verhelpen en hoef je geen vervangende kaart aan te vragen.

Zit er een barst/scheurtje in je kaart en/of is er geen OV-balie bij jou in de buurt? Download dan hier het formulier 'Aanvraag vervangende kaart'.

Is je kaart kapot gegaan zonder zichtbare schade? Dan kom je mogelijk in aanmerking voor vergoeding van de kosten van de vervangende kaart en de reiskosten die je hebt gemaakt terwijl je kaart vervangen werd. Je kunt dan een declaratieverzoek indienen.

Let op: Als je jouw defecte kaart niet opstuurt, kunnen wij niet controleren of de kaart zichtbaar defect is of niet en kom je nooit in aanmerking voor vergoeding van de kosten die je hebt gemaakt terwijl je kaart vervangen wordt. Meld je kaart dus nooit verloren of gestolen! Stuur hem op met het juiste formulier.

Je zal je nieuwe persoonlijke ov kaart dus moeten activeren en op eigen kosten reizen, totdat je de nieuwe studenten ov ontvangen hebt.