Sommige treinen van Intercity Direct hebben één locomotief, maar andere hebben er twee (één ervoor en één er achter). Waar is dit voor?

Deze treinen rijde op het tracé van de HSL

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat wordt gedaan om de trein efficienter te kunnen laten keren. Uit een artikel van een klein jaar geleden: "Intercity Direct krijgt twee locomotieven Foto: NU.nl/Chris Heijmans Gepubliceerd: 30-09-15 11:02 Laatste update: 30-09-15 11:01 De Intercity Direct die een snelle verbinding onderhoudt tussen Amsterdam, Rotterdam en Breda kampt nogal eens met storingen en uitval van treinen. In de eerste zes maanden van dit jaar waren er op tien dagen problemen met uitval tot gevolg. Om de spoorverbinding betrouwbaarder te maken krijgt de Intercity Direct twee locomotieven, een aan de voorzijde en een aan de achterzijde van het treinstel. De huidige Intercity Direct-treinen tussen Amsterdam en Breda hebben één locomotief die aan het einde van elke rit moet worden omgereden zodat de trein kan keren. Dit hoeft straks niet meer. ''Minder handelingen en een simpeler proces moeten leiden tot minder uitval", verwachten de spoorwegen. De afgelopen zomermaanden heeft de NS met lege treinen proefgereden met de twee locomotieven. Door: ANP"

Bronnen:
http://www.nu.nl/binnenland/4135852/interc...

Zodat de trein gemakkelijker kan keren. Als er een locomotief is dan moet deze eerst omgereden worden voordat de trein om kan keren. Bij twee locomotieven heb je dit probleem niet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100