Hoe kan het dat een bord bij een bushalte vertraging ziet?

Ik zat te denken, maar hoe kan het dat zo'n bord bij het station, of een bushalte vertraging ziet? Is het verbonden met het internet? Wordt het ergens aangegeven?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Ja verbonden met internet, en GPS , hiermeer word de locatie bepaald, en aan de hand daarvan een berekening tot aankomst.
9 jaar geleden
Het werkt GPS. Bekend is waar iedere bus zich bevindt op elk moment. Dat wordt doorgegeven aan een centraal systeem. De routes van de bus zijn bekend, de dienstregeling ook en de halteborden staan op vaste plaatsen. Als de afstand tot het bord bekend is en de gemiddelde snelheid van de bus ook is te berekenen hoe lang de tijd is tot het bord wordt bereikt. En dus ook het aantal minuten vertraging.
Computoon