Kan een jongen op 15/16 jarige leeftijd een studenten OV aanvragen?

om van Amsterdam naar een MBO School in Rotterdam te reizen? Of is het verplicht om in Amsterdam op het MBO te gaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (1)

Nee en nee.
Er bestaat pas recht op studiefinanciering vanaf 18 jaar. Dan gaat ook het studentenreisproduct in.

Toegevoegd na 3 minuten:
Voor kinderen van 15 jaar bestaat nog recht op kinderbijslag en onder voorwaarden ook voor kinderen van 16.
Computoon
9 jaar geleden
Computoon
9 jaar geleden
Ook bij een mbo-opleiding is het studentenreisproduct onderdeel van de studiefinanciering. Zie http://www.duo.nl/particulieren/mbo-er/ov-en-reizen/reisproduct-regelen.asp