Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik met mijn ov jaarkaart niet met de metro mee ?

Moet ik dan toch nog een kaartje kopen ? Terwijl ik voor mijn ov jaarkaart paar duizend euro voor heb moeten betalen voor de bus, trein, tram en metro.

Ik moet morgen naar Amsterdam met de metro mee, maar je kunt toch alleen nog met de metro mee met ov chipkaart ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
646

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Met een OV jaarkaart kan je ook met de metro (met de NS jaarkaart niet). Als het goed is zit er een OV Chip in je jaarkaart. Je kan dus met je OV Jaarkaart door de poortjes.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Ja, dat is geen probleem, en als je er een beetje rubbercement op doet reis je nog gratis ook volgens de krant van vandaag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overal waar je met de metro kan komen kun je ook met bus of tram komen. Je doet er misschien iets langer over. Of je uberhaupt de metro in kan met je kaartje waag ik te betwijfelen. Het zal er vast wel op staan...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ovjaarkaart geldt voor het gehele OV, met enkele uitzonderingen. De metro van Amsterdam is hierop GEEN uitzondering. De NS jaarkaart geldt, zoals de naam al zegt, alleen voor de NS.

Als het goed is zijn alle OV jaarkaarten van dit jaar uitgegeven op een OV chipkaart, en daarmee gaan de poortjes van de amsterdamse metro open.

Vergeet u niet uit te checken?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding