moet een bus-chauffeur ook een gordel om?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja met Coaches bedoel ik reisbussen.

Het beste antwoord

Nee, hier hebben zij een soort vrijstelling voor. Dit is gedaan om de chauffeur meer bewegingsvrijheid te geven en zo minder kwetsbaar te maken voor overvallen en dergelijke. Dit betekent natuurlijk wel de chauffeur meer kans op letsel heeft bij een eventueel ongeluk.

Daarnaast hoeven chauffeurs van taxi's en taxibusjes ook geen gordel om wanneer zij passagiers vervoeren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Buspassagiers hebben ook geen gordel om!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar. In sommige bussen zitten inderdaad geen gordels voor de passagiers. In andere bussen zitten wel gordels en wordt ook op de beeldschermen aangeraden deze om te doen.
Dit verschilt per busmaatschappij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor de taxi's geldt de uitzondering alleen nog maar voor straattaxi's trouwens. Bij bestelde ritten en vaste klanten niet meer.

Andere antwoorden (2)

Beste,

Ik heb gezien dat een buschauffeur geen gordel om heeft, maar ik zie ook dat de busreizigers geen gordel (kunnen) aandoen. Dit geld enkel voor openbare bussen (bv: "De Lijn"...), maar bij coaches ben ik niet thuis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Wat bedoel je met die coaches?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Touringcars, Amadea.
Amadea
9 jaar geleden
Als die over de snelwegen rijden hebben de chauffeurs wel degelijk een veiligheidsgordel om, evenals de passagiers.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou wij hadden in april een bedrijfs uitje en er zaten niet eens gordels in die touringcar....
Stadsbussen hoeven geen gordel
Touringcars moet iedereen een gordel om