Waarom rijdt de MAT 64 op dit moment niet meer tussen Rhenen -Breukelen!

Sinds de ingang van 6 treinen per uur!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Kostenbesparing? Milieuaspecten? misschien dat er meer zitplaatsen zijn in de treinen die nu ingezet zijn. De trein zit nu op een andere route, waar eventueel minder passagiers zijn. (Of juist meer, dat de vervangende toestellen minder stoelen hebben)

Zoals je ziet kan dit aan heel veel redenen liggen. Een echt feitelijk antwoord zou moeilijk gaan. Of je moet naar de organisatie stappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er MEER treinen nodig waren op dit traject, en de MAT 64 aan het uitfaseren is. Dus hebben ze gekozen voor een nieuw type trein voor dit traject, zodat die onderling allemaal uitwisselbaar zijn qua treinstellen.

Je kan er ook nog eens van uitgaan dat ze meer betrouwbare treinstellen op een dergelijk drukke spoorlijn in willen zetten. Anders is het misschien wel erg vaak chaos op dit drukke stuk. Het MAT 64 materieel is al dermate oud dat de kans op uitval aanzienlijk hoger ligt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gelukkig maar, herriemakende ouderwetse afgetrapte schijttreinen!

Toegevoegd na 59 seconden:
om het toch enigszins op een antwoord te laten lijken: ik denk dat de NS dat ook eindelijk in heeft gezien.