geen last van ik kan altijd lekker uitrusten in het openbaar vervoer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind het wachten altijd erg vermoeiend als ze wat laat zijn. ook overstappen is zon gedoe. en als je pech hebt moet je ook nog de hele rit staan
14 jaar geleden
Ik denk dat de stress vermoeiend is om optijd ergens te willen zijn. Stress omdat de aansluiting niet wil lopen zoals jij gepland had. Stress en ergenis als het niet optijd gaat. Een tip is vertrek optijd van huis, maar dat wil niet zeggen dat je dan niet hoeft te wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik het vermoeiende aan reizen met het openbaar vervoer vind is dat er een heleboel mensen om me heen zijn, dus hun gepraat en energie om me heen hebben.
En je kan niet zelf bepalen of je even stopt om een een momentje rust te hebben of een frisse neus te halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 klas gaan zitten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duur... maar voor mensen die zich dat kunnen veroorloven is dat een goed idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@fynnya: dat vind ik ook. @psmans : in de bus, tram en metro heb je geen eerste klas.
treinreizen vind ik minder vermoeiend, maar ja, die ene keer dat ik de trein nodig heb ga ik buiten de spits.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb voor dienstreizen vaak een eersteklas staanplaats in de spits... Lang leve de NS! Maar inderdaad; al die mensen bij elkaar, dat geroezemoes, daar word ik moe van. Dus heb ik 'n muziekje op in de trein.
Als je gehandicapt bent en je maakt gebruik van rolstoel/scootmobiel,kan ik het me voorstellen. maar als je goed ter been bent,is er niets vermoeiends aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik juist vermoeiend vind is het zitten op zich. Niks doen, beetje naar buiten staren en ondertussen heen en weer deinen met het gezoem van de trein en het geroezemoes op de achtergrond. Eerst is dat vrij relaxed maar als ik uitstap ben ik altijd moe. Ik kom ook eigenlijk nooit aan studeren toe in de trein. Ik zit er altijd net te kort in om al mijn spullen te pakken en open te klappen. Als ik alles heb uitgepakt moet ik alweer overstappen.

Misschien is een trein ook warm waardoor je suffig wordt?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je bent niet in controle: zitten, wachten, overstappe moeten wachten door vertraging. daardoor kost het veel energie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zomaar een ritje.
Vanaf mijn huisadres in Lelystad naar mijn zuster in Hardegarijp
Auto: vertrek 9. 15, aankomst 10.30 uur. Duur 1 uur 15 min
OV: vertrek 9.15, aankomst 11.40 uur. Duur 2 uur 25 min
Logisch toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ridderkerk - veghel
auto: 1 uur 15 minuten
bus-trein-bus 4 uur! sta op dordrecht half uur te wachten, en in Eindhoven rijdt de bus net weg vlak voordat de trein aankomt, en de bus gaat eens per uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ze willen ons allemaal in het OV hebben. Direct werkt er niemand meer !!!
Waarschijnlijk omdat je van je werk af komt, moet staan wachten op de trein, de trein is vol dus daar ook weer staan.

Heb ik gelukkig geen last van, ik heb altijd een zitplaats ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je voor iedere heen en terugreis minstens twee dagen uit trekt valt het reuze mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je dan onderweg even een dutje doet, dan valt die vermoeidheid reuze mee...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je met allerlei gasten mee rijdt, die je niet kent. Ik denk dat het daarmee te maken heeft..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hoeveelheid prikkels die je moet verwerken: de medepassagiers en hun eigenaardigheden, de angst voor de conducteur, de koffie die je mist, je mag niet roken, bij het lezen wordt je steeds gestoord, mensen die telefoneren, muziek uit koptelefoons, de wc is altijd bezet, etc, etc. Als je vaak reist wen je hier echter aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
voor mij is het vermoeiend omdat:
- ik nooit weet of ik erop kan rekenen dus ga ik stressen
- het neemt meer tijd in
- je kan niet gaan en staan waar je wil
- volle bussen en treinen zijn vervelend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reizen is zo wie zo vermoeiend.

En met het openbaar vervoer zal je met drukte nog eens extra prikkels moeten verwerken. Dat is ook heel vermoeiend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan reis je zeker in de spitsuren,daarbuiten is het een heerlijke ontspanning

1000 keer liever dan in zoon vieze vervuilde rot auto,met die klere file's
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je zo moet opletten... Je kunt niet ontspannen zijn of blijven... Dus de spanning maakt het zo vermoeiend...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dagelijkse rit van Eindhoven naar Roermond
of van Eindhoven naar Breda
of van Eindhoven naar Maastricht
voor het werk.
Daar vond ik niks vermoeiends aan.
Heerlijk relaxed in de trein. Boek lezen. Oogjes dicht.
Boterham eten. Opmaken.

Hier heb ik het over "het zuiden des lands".

Reizen naar Utrecht vond ik daarentegen vreselijk.
Veel te druk. Overvolle perrons, maar zien of je een plekje kon krijgen.
Eerste klas? Je hebt een vervoersbewijs, geen plaatsbewijs, dus niet zeuren als je moet staan.

Gelukkig hoef ik niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het hier ontzettend heet en stoffig is, en mensen van alles meenemen, kippen, geiten, eieren, balen met mais en yams.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
..
De meeste juiste antwoorden zijn al wel gegeven.. maar voor iedereen is het weer wat anders natuurlijk. De één wordt er namelijk wel moe van, terwijl de ander juist lekker bezig kan in de trein/bus met werk/studie en daarna nog niet moe is.

Ik zelf ben 's ochtends altijd redelijk wakker en word ook niet moe van 't openbaar vervoer. Maar als ik een lange dag heb gehad en toch al een beetje moe ben, dan versterkt het openbaar vervoer wel dat gevoel.

Vooral omdat ik, ookal zit ik stil: wel in mijn hoofd (onbewust) druk bezig ben met wat ik allemaal zie en hoor. Mensen die praten, je hoort het en als je meeluistert ben je nog intensiever bezig. Ondertussen kijk je naar buiten en zie je allemaal dingen voorbij flitsen. Die beelden moeten je hersenen allemaal snel verwerken en ga zo maar door.
Daarnaast de haast die erbij komt kijken om op tijd de bus of trein te halen.. hoe laat ben je thuis.. al die dingen gaan dan in je om. Dat kan er voor zorgen dat je nog erger dat gevoel van moeheid ervaart dan dat je al had.

Hopelijk heb ik je zo een beetje inzicht kunnen geven .:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er sterk vanaf of je elke dag je vaste route moet rijden, of maar zeer incidenteel gebruik maakt van het openbaar vervoer of een traject volgt dat je nog niet eerder gevolgd hebt.

In het eerste geval weet je precies hoe de reis loopt, waar hij langs gaat en hoelang hij ongeveer duurt, ken je de geluiden en de omgeving, en kun je zelfs lekker even uitrusten op je reis.

In het tweede geval echter, ben je eigenlijk de hele weg aan het 'opletten'. Moet ik er al uit ? Zijn we er al bijna ? Mis ik mijn halte niet ? Zit ik wel in het goede treinstel ? Is dit wel de juiste bus ? Mis ik mijn overstap niet ? Welk spoor moest ik ook weer hebben ? En als ik mijn aansluiting mis, wat dan ? Hoe moet ik na de halte verder lopen ? Affijn, bewust of onbewust, ernstig of maar een hele klein beetje, het houdt je de hele reis bezig, en dus ben je bij aankomst bekaf. Alsof je het hele stuk gelopen hebt ;-)