Wanneer werd de OV-chipkaart in Nederland ingevoerd?

Voor zover ik weet is het al weer een paar jaar geleden, maar ik heb niet precies kunnen vinden wanneer en waarom.
En wat zijn de negatieve gevolgen van de OV-chipkaart voor openbaar vervoer reizigers?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

2005, in Rotterdam.

(RJ)

Toegevoegd na 1 minuut:
Waarom:

De vervoersbedrijven in Nederland willen één betaalsysteem voor het openbaar vervoer. Bij de ov-chipkaart wordt, anders dan bij de strippenkaart, de prijs berekend aan de hand van het aantal afgelegde kilometers. Bovendien wordt het gemakkelijker voor de vervoerders om het aantal reizigers te berekenen.