Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik mijn ov uitchecken en inchecken als ik moet overstappen van ns naar ns?

Ik moet van Zutphen naar Utrecht met de trein. Daarom moet ik in Arnhem overstappen. Moet ik dan daar mijn ov uitchecken en inchecken of hoef ik pas uit te checken in Utrecht. Het is 2x de NS waarmee ik rij.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Nee, dat is de reden dat de ov-kaartlezers niet in de treinen zelf zitten (zoals bij bussen en trams) maar aan de ingang van het station. Bij metro's werkt het hetzelfde als bij treinen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aangezien je deze maar met 1 vervoerder doet, n.l. N.S. is dat niet nodig.
Reis je echter over A'doorn moet je dat wel aangezien je dan én met Arriva én met N.S. reist.
Je moet dus dan in A'doorn uit (Arriva) en in (N.S.) checken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel!
Je checkt in in Zutphen en weer uit in Utrecht. Wanneer je gewoon je reis vervolgt op hetzelfde traject en zoals je terecht opmerkt met dezelfde vervoerder dan hoef je niet bij het overstappen uit te checken en weer in te checken.

Het zou ook omslachtig zijn want dikwijls steek je alleen maar over van het ene naar het andere perron.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding