je kan alleen maar met 1 persoon op een ov pas reizen. iedere reiziger heeft een eigen vervoersbewijs nodig of een ov pas
10 jaar geleden
Dat is technisch onmogelijk. Je moet namelijk inchecken voor je aan de reis begint (en naderhand ook uitchecken) en de incheckpaal kan niet zien met hoeveel personen je bent.

De anonieme ov-chipkaart kan wel door meer mensen gebruikt worden maar niet tegelijkertijd.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het is technisch prima mogelijk, want dat gaat in het metrosysteem van Valencia bijvoorbeeld op dezelfde manier. Je checkt altijd bij hetzelfde station in en/of uit. Het is technisch dus prima mogelijk dat persoon 1 en persoon 2 beiden inchecken op A, persoon 2 uitstapt op B en persoon 1 op C. Dan zou je een reis A-B en een reis A-C moeten betalen. Dat het niet zo geïmplementeerd is in Nederland is een ander verhaal. Waarschijnlijk simpeler en hogere inkomsten van die dure OV-kaarten.