Waar kan je achterhalen hoe hard er maximaal op elk treinspoor gereden mag worden?

Ik wil namelijk graag weten wat de maximum snelheid is van elk treinspoor in Nederland zodat ik kan vergelijken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K
Cryofiel
10 jaar geleden
Je zou de vraag kunnen stellen aan publiekscontacten(apenstaartje)prorail(punt)nl . Zij hebben de informatie. Ik vermoed dat die informatie ook openbaar is, ik weet alleen niet of ze een handig overzicht hebben.
Reddie
10 jaar geleden
Je wilt aan de noodrem trekken als ze te hard gaan?

Antwoorden (2)

Naast het spoor staan borden met daarop de maximale baanvaksnelheid
in tientallen km per uur (een bord met 8 betekend 80 km).

Toegevoegd na 4 minuten:
En een schematisch overzichtje staat op wikipedia
http://nl.wikipedia.org/wiki/Baanvaksnelheid
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het beste kan je dan op Youtube Cabineritten opzoeken en bekijken.
Dat is de snelste en beste infobron op dit moment.

Toegevoegd na 56 seconden:
Vertrek uit grote stations is zoiezo meestal 40km/h.
Maximale snelheid voor NSR treinen is 140km/h maar dat mag niet overal.

Toegevoegd na 7 uur:
140km/h is natuurlijk ook de max snelheid voor Arriva,Connexxion,Breng,Syntus.
Goederen hebben vaak een eigen dienstregelingssnelheid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Aha! Binnen ProRail staan die video's bekend als baanvakvideo's, maar onder die naam kon ik ze nergens vinden op het openbare Internet.