Dat is omdat dat soort treinen niet gebouwd zijn voor snelheid. Snelheid is niet het belangrijkste punt. Efficiency des te meer. Het is handiger om dit soort treinen te kunnen koppelen en in verschillende samenstellingen te kunnen gebruiken (dus loc die zowel kan trekken als duwen), dan dat het is om dat stukje extra snelheid te kunnen pakken. De TGV en Fyra zijn weer wél gebouwd voor snelheid... Net als de IC's, daar maakt het weer wél uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zo'n vermoeden dat dit niet persé de voorkant is. Ben je er zeker van ?

Vele treinen hebben zowel vooraan als achteraan een locomotief. Ik zie op de foto ook duidelijk een 'aanhakingspunt' .

Het is ook wel zo dat treinen die aan elk station stoppen niet altijd zo aërodynamisch hoeven te zijn vanwege een lagere snelheid dan lange afstands treinen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ze gewoon vooruit zien rijden in scandinavie met die kant dus.
Maar ze zijn inderdaad als stoptrein bedoeld en rijden niet voor lange afstanden zoals van zuid naar noord Zweden daar rijden andere soorten treinen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En weer 4 neerwaartse duimpjes ... graag uitleg...
de foto van de trein is duidelijk een tussen stuk. waarschijnlijk heeft het te maken met het feit dat er op bepaalde tijden met verschillende lengtes word gereden ivm de bezetting/ passagiers aanbod. het kost te veel tijd( geld) om dan een tussen stuk er tussen uit te halen, dus delen ze de trein in tweeën. die dikke zwarte balken heeft de andere coupe ook. als ze ze weer aan elkaar koppelen sluiten ze mooi aan zodat je niks merk als je van de ene coupe naar de andere loopt.kan je ook niet tussen de trein vallen.