Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welk treinabonnement is voordelig als je parttime werkt?

binnenkort wil ik drie dagen per week met de trein naar het werk (47 tariefeenheden, enkele reis E 8,20). Dat zal dus grotendeels buiten de dal-uren zijn, dus een voordeelurenkaart heeft niet veel zin, lijkt me.
Ik kan er niet goed achterkomen of ik dit gewoon met losse ritten (met de ov-chip dus) moet betalen of dat er toch een abonnementsvorm bestaat waarbij dit iets voordeliger kan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kan op de NS-website abonnementen vergelijken, welke het beste bij je past.

Kijk ook hoeveel je per maand uitgeeft. 8,20*2 voor retour is 16,40. Dat maal 3 is 49,20 per week, is per maand (x4) 196,80. Een dal vrij abonnement is 99,00 per maand. Hiermee reis je in de daluren gratis, en in de spits met 40 procent korting. Dan kost een enkeltje nog maar 0,6*8.20=4,92 euro. Die zou ik aanraden. Maar kijk voor je eigen gemak zelf even naar de vergelijker.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie dat er ook zoiets bestaat als een Jaartrajectabonnement, vrij reizen op vast traject en 40% korting erbuiten. Kortom: veel is mogelijk qua abonnementen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding