OV chipscanner defect

Voor de zoveelste keer zijn alle scanners weer eens stuk in de tram. Wat nu als ik alleen een chipkaart heb met een abbonement? Hij werkt zeker meerdere malen per week niet.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als je uitcheckt en ze zijn stuk kost het je 6/20 euro.

Het beste antwoord

Als je door een defecte OV-chipkaartscanner niet kunt inchecken moet je inchecken bij een andere scanner. Als alle scanners defect zijn reis je gratis.

Indien je wel hebt ingechecked, maar niet meer kunt uitchecken moet je eerst proberen om bij een andere scanner uit te checken. Indien dit niet lukt ben je de instapkosten van je rit kwijt.

U kunt teveel betaald saldo terugclaimen via een restitutieformulier van uw OV-bedrijf. Zie de bron voor meer informatie over de restitutieformulieren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heeft u een suggestie of klacht?
Met een suggestie of klacht over een reisproduct of het gebruik van de OV-chipkaart in trein, bus, tram of metro kunt u het beste contact opnemen met uw OV-bedrijf.

Een suggestie of klacht over de OV-chipkaart kunt u doorgeven aan de Klantenservice OV-chipkaart via het contactformulier. U kunt Klantenservice OV-chipkaart ook bellen op 0900-0980 (€ 0,10 p.m.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klacht doorgeven, als je verlies hebt gemaakt, kan je het geld terug krijgen/eisen.
Beter nog niet met de OV-chip reizen, aangezien er nog veel problemen zijn, en het duurder is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is 95% van de gevallen wel, en met de trein altijd. Dit omdat je alleen enkeltjes kan kopen.
Voor mij persoonlijk maakt het echter niets uit, lang leven de studenten-ov!