Kan ik met een Studentenreisproduct gratis reizen tussen station Enschede en Glanerbrug?

Hallo,

ivm stage moet ik naar Glanerbrug. Dit kan met de Duitse trein (DB) maar je hebt daar geen incheckpoort voor in Enschede en ook niet in Glanerbrug (ook niet van ns). Dus nu is mijn vraag of ik hier gratis heen kan met mijn studentenov of niet?

Ik heb al een mail gestuurd naar DB en ov-chipkaart maar die zijden beiden dat ik het ergens anders moest proberen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bij Enschede kan ik overigens wel inchecken met de NS maar kan niet uitchecken in Glanerbrug.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Op een Openbaar-Vervoer-mailinglist las ik in dat verband onlangs het volgende over kaartverkoop terwijl er geen kaartautomaat op het perron staat:

" > > Dat is in Nederland al het geval; Glanerbrug en De Eschmarke zijn ProRailperrons inclusief het bekende bordje maar de DB Regiotreinen hebben de kaartautomaten aan boord.

Geldt dus ook voor Enschede, en vergeet de Grensland Express van Syntus niet (Hengelo-Oldenzaal-Bad Bentheim). Deze kaartjes zijn alleen te koop in de trein...
Overigens is een vervoerder die zegt "koop je kaartje (zonder verhoging) maar in de trein" blijkbaar wel een typisch "oosters" probleem ;)

> > Zijn daar trouwens al chippaaltjes gesignaleerd?

Nee, maar met met abonnement dat binnen Nederland geldig is, reis ik zonder inchecken. Altijd goed gegaan met controles."

Dat schreef een ervaren en kundige OV-gebruiker op dat ‘forum’.

Het was me vaag bijgebleven dat het onderwerp daar ter tafel gekomen was, en daarom heb ik de berichten even nagezocht op de term "glanerbrug", en zo kwam ik weer bij de betreffende berichtjes.

Nou, en als ik dat zo lees, zou ik geneigd zijn een printje van je vraag en dit antwoord hier op Goeievraag bij je te steken en in voorkomend geval, als de kaartcontroleur bezwaar maakt dat je niet ingecheckt hebt, aan hem of haar laten zien. Jij hebt je best gedaan!
Het kan kennelijk niet de bedoeling zijn om in Enschede in te checken, of ingecheckt te blijven, want dan kom je na het uitstappen in Glanerbrug of De Eschmarke dus geen paaltjes meer tegen. Als ik het goed begrepen heb.

Bron: OVL, Mailinglist over het openbaar vervoer. http://groups.yahoo.com/group/OVL/ .
De betreffende berichten waren van ca. 18, 19, 20 oktober 2013.
Bordensteker