Moet ik mij inchecken wanneer ik reis met een OV-chipkaart en een Weekend Vrij abonnement van NS in de daluren? of een papieren kaartje kopen?

Ik heb een Weekend Vrij abonnement van NS, daarmee kan ik door de week met 40% korting reizen in de Daluren. Moet ik (wanneer ik reis in de Daluren), mij in-checken met mijn OV-chipkaart en wordt het bedrag dan van mijn kaart afgeschreven? Of moet ik een papieren kaartje kopen met 40% korting en zodra er gecontroleerd wordt mijn niet in-gecheckte OV + mijn papieren kaartje met korting laten zien?? En hoe werkt dit in de bus? Moet ik me hier ook in-checken? Of een kaartje halen?
(met korting????)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dit wordt allemaal gewoon automatisch berekend. Dus je zult gewoon de korting krijgen, je abonnement zal dan wel op je OV-chip moeten staan. Ik ga er even van uit dat dat wel het geval is.