Mag je met een internationaal treinkaartje reizen op je eigen gewenstte tijd of mag je alleen om de tijd die je via internet aan kunt klikken?

Ik wil van Antwerpen naar 's-Hertogenbosch reizen, alleen weet ik nog niet hoe laat ik wil vertrekken. Ik moet een internationaal treinkaartje hebben hiervoor. Maar kan niet printen in Antwerpen, via internet kun je alleen een kaartje kopen op tijd, moet je dan ook per se om die tijd vertrekken? Of mag je ook op een ander tijdstip reizen? Want het zou bv vreemd zijn als ik een overstap mis, bovendien weet ik nog niet hoe laat ik wil vertrekken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ligt er aan welke trein je neemt. Neem je de Thalys of Fyra dan staan je tijden vast. Als je met de 'gewone' buurlandtrein via Roosendaal gaat mag je elke trein nemen die je wilt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bordensteker
10 jaar geleden
Tussen Antwerpen en 's-Hertogenbosch kun je niet met de Fyra reizen. Er rijdt helemaal geen Fyra meer in België sinds januari. Je zou toch verwachten dat dit nu wel een beetje bekend is geworden?
De om de twee uur rijdende intercity-zonder-plaatsreservering via Roosendaal naar Den Haag is geen Fyra, ook al staat het misschien wél op de rijtuigen! Met die trein kun je tot Roosendaal reizen en daar overstappen in een IC die richting Zwolle gaat.
Alternatief is de elk uur rijdende L-trein (stoptrein) naar Roosendaal, en dan eveneens overstappen. De enige trein mét plaatsreservering is de Thalys, maar die stopt pas in Rotterdam, dan ben je dus veel te ver als je in 's-Hertogenbosch wil aankomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De beste aansluiting is ook de stopper uit Antwerpen C.
Dan pak je de IC in de richting van Zwolle.
Den Bosch eruit Voila.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Foutje. Wat ik bedoelde te zeggen is de HSL verbinding (had het woordje Fyra niet moeten gebruiken). Valt mij op dat de NS reisplanner vaak rare voorstellen heeft door mensen eerst terug te sturen naar Rotterdam om daar op de HSL te stappen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, ik was van plan om naar Roosendaal te gaan en dan daar over te stappen, dus met de IC naar Roosendaal en er staan IR naar Antwerpen, weet alleen niet waar dat voor staat.
Bordensteker
10 jaar geleden
Beste 'goedkoopvliegenclub', je kunt niet over de HSL reizen tenzij je de omweg over Rotterdam accepteert: er zijn geen treinen vanuit Antwerpen over de HSL naar Breda. En voor Ingeex: de aansluiting (overstap in Roosendaal) vanuit de stoptrein Antwerpen-Roosendaal (die tot aan Essen gewoon L-trein (in het Nederlands: stoptrein) is, maar die ze om publiciteitsredenen voor de 8 kilometer tussen Essen en Roosendaal IR (InterRegio) *noemen*) is beter dan vanuit de slechts om de twee uur rijdende Intercity (Brussel-Den Haag).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De IC naar Zwolle rijd iig elk uur om 21 en 51.

Andere antwoorden (1)

Je reserveert in de trein van de gekozen tijd.
Dus nee je mag niet ermee reizen in trein van een andere tijd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bordensteker
10 jaar geleden
Ik denk dat je helemaal niet kunt reserveren voor een reis van Antwerpen naar 's-Hertogenbosch.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je reserveert wel.
Als jij zegt ik ga met die trein heb je gereserveerd.
Het is niet in deze treinen dat er een plek ook echt voor jouw is maar je ticket is gereserveerd op die trein.