Een lager nivo van reizen als waar voor je hebt betaald wordt altijd toegejuicht door de Ns, dus ja.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ja dat mag wel. Eerste klas is luxer en daarom ook duurder dan de tweede klas. Maar niemand zal je verplichten om ook de luxe op te zoeken. Als jij 2e klas wil zitten zullen de conducteurs je vast vertellen dat je wel een 1e klas kaartje hebt en dus eigenlijk recht hebt op meer luxe, maar ze zullen je er niet heen slepen hoor. Als jij meer wil betalen voor hetgene wat je krijgt zullen ze daar absoluut geen probleem van maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vreemd genoeg, nee, officieel niet. Een geldig vervoersbewijs is geldig zoals op het kaartje staat omschreven.
Maar veel problemen zal het in de praktijk meestal niet geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat de N.S hier bezwaar tegen heeft aangezien je meer hebt betaald dan dat nodig is voor de plaats die je inneemt, maar als de tweede klas nu vol is en er komt nog iemand binnen dan moet diegene staan omdat jij een plaats inneemt waar je volgens je kaartje geen recht op hebt.
Wat doe je dan.
Moreel dilemma?.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, goedkoper reizen mag eigenlijk altijd als je een duurder kaartje hebt betaald. Andersom vinden ze niet zo leuk....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij, mag dat wel..
Maar andersom niet.
Waarom deze vraag eingelijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Artikel 6 lid 2 algemene voorwaarden NS:

6.2
Een Vervoerbewijs is geldig indien het
in omloop is gebracht door NS, door
een door haar daartoe gerechtigde,
of door NS voor haar vervoer is
geaccepteerd en indien:
c. het Vervoerbewijs overeenstemt met
plaats en tijdstip van het verblijf van
de houder;

Met andere woorden: NEE, je mag niet met een eersteklas dagkaart tweede klasse reizen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1!