Hoe werkt een NS Dal Vrij Dag kaart ?

Ik heb vandaag een ns dal vrij dag kaart gekocht bij de blokker en wil hem vrijdag gaan gebruiken. Nu snap ik alleen niet zo goed hoe die werkt....

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Het werkt op dezelfde manier als een wegwerp-chipkaart. Je moet ermee in- en uitchecken. Inchecken kan zaterdag en zondag de gehele dag. Bij de trein kan er van maandag tot en met vrijdag alleen ingecheckt worden vóór 6:30 uur, tussen 9:00 - 16:00 uur en na 18:30 uur. Bij NS kan je 's middags vanaf 15:55u inchecken.

In de treinen van Arriva, Breng, Connexxion en Veolia hoef je niet in te checken, maar moet je alleen het kaartje afstempelen in de stempelautomaat. Dat kan heel de dag, maar je mag niet in de spits reizen (ma t/m vr: 6:30-9:00u + 16:00-18:30u).

Behalve in de trein, is de dagkaart ook te gebruiken bij de HTM (regio Den Haag) en de RET (regio Rotterdam). Het is bij de HTM alleen geldig in de tram en de RandstadRail. Bij de RET is het kaartje geldig in alle trams, bussen en metro's. Alleen de nachtbussen (BOB-bussen) zijn uitgezonderd. Bij de HTM en RET kan er ook tijdens de avondspits worden gereisd, maar van maandag t/m vrijdag niet voor 9:00 uur.

Je kunt het kaartje ook gebruiken in de Fyra en de ICE. Maar dan moet je wel een toeslagbiljet kopen. In de Thalys en de City Night Line is het niet geldig. Als je met kinderen wil reizen, kan je gebruik maken van het reguliere Railrunnerkaartje (€ 2,50 voor kinderen van 4 t/m 11). Kinderen onder de vier jaar reizen gratis.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus ik check gewoon in waar je ook met je ov chipkaart moet inchecken ?
Amadea
10 jaar geleden
Ja, en je checkt op de plaats van bestemming weer uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+1 en ook uitchecken bij NS als je met de RET of HTM gaat reizen daar inchecken en als je weer met NS gaat reizen weer incheken bij NS
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke hardstikke bedankt!! En stempelautomaten zijn ook gewoon simpel te vinden? Pfff openbaar vervoer is nog moeilijker dan ik dacht haha!
Amadea
10 jaar geleden
De stempelautomaten bevinden zich vaak net bovenaan de trap naar de perrons. Een fel gele paal, echt niet moeilijk te vinden.