Dan zul je mét je fiets de trein uit moeten gaan. Je aldaar naar de automaat begeven om het kaartje alsnog te kopen, en je reis pas met de volgende trein mogen vervolgen. Geen geldboete dus, maar een tijdboete.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zal dit werkelijk gebeuren, of zijn ze daar over het algemeen coulant mee? Of ligt dit gewoon aan de conducteur van dienst?
Amadea
10 jaar geleden
Dit zal werkelijk gebeuren. Alleen als jij vervolgens weigert om de trein uit te gaan, dan zal je beboet worden voor het reizen zonder geldig plaatsbewijs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom krijg je geen boete dan? Waarom krijg je wel een boete als je 'vergeet' voor jezelf een kaartje te kopen en geen boete als je 'vergeet' een kaartje voor je fiets te kopen?
Amadea
10 jaar geleden
Zo'n fietskaartje kost maar 6 euro, ongeacht de afstand die je overbrugt. Het extra werk dat een conducteur heeft aan het uitschrijven van de boete staat daar niet mee in verhouding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ligt natuurlijk helemaal aan de hoogte van de boete!
Als jij gesnapt wordt terwijl je zwart rijdt van station Amsterdam centraal naar sloterdijk was het kaartje nog minder dan 6 euro maar volgens mij krijg je daar gewoon een boete voor.
Ligt er uiteraard aan in welke bui de conducteur is, want officieel mag hij een boete uitschrijven. Vaak zal het uitlopen op het bovenstaande, waarbij je alsnog een dagkaart fiets moet aanschaffen voor € 6,- en je de volgende trein moet nemen.
10 jaar geleden
Conducteur zal je een boete kunnen geven van €35,- + de 6 euro voor het kaartje.
Sommige conducteurs zullen je een waarschuwing geven sommige boete en andere geven zoals bovenstaand de kans om een kaartje te halen.