Waarom zijn er in de treinstellen nog geen afvalbakken voor gescheiden inzameling vuil? Zo is de trein toch slecht voor het milieu?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Nog minder beenruimte, het is soms al zo krap.

Het beste antwoord

Als er afvalbakken zouden worden geplaatst voor gescheiden inzameling, dan is maar de vraag in hoeverre dat door de reizigers wordt opgevolgd. Je praat overigens niet over grote hoeveelheden afval, als je in de treinen rondkijkt zie je alleen maar kleine afvalbakjes.
In deze afvalbakjes vind je alleen verpakkingsmateriaal van ter plaatse genuttigde etenswaren en drank. Dat is in principe al alleen maar restafval (geen groenafval).
De blikjes van de drank worden al achteraf uit het afval gehaald, en het overige is restafval ook als het gescheiden zou worden ingezameld. Het maakt dus niet uit.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als er al een discussie moet ontstaan over een toilet in de trein zal een afvalbak met gescheiden afval al helemaal uit den boze zijn .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op sommige stations zijn al wel aparte bakken voor papier en plastic. Blik wordt er met een magneet uitgehaald. Ze zijn op de goede weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eh, rails. Op de goede treinrails. (-:
Dat klopt wat je zegt maar als ze er 4 bakken moeen hangen dan zijn er weer minder plaatsen voor passagiers.
En ik denk dat de mensen in de trein ook echt geen afval gaan scheiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier mag ik hem niet op citeren, maar de 'baas' van de vuilverwerking in Nederland heeft gezegd dat de plastic-bak een enorme geldverspilling is, want er moet toch nog een controle gebeuren (mensen scheiden toch niet alles) en met dat apparaat kan het ook al gescheiden worden, zonder de extra bak en extra diensten.