Kan je met meerdere personen (2) reizen op 1 OV-chipkaart?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
33.6K
Amadea
10 jaar geleden
Alleen in de zin van als de ene persoon een abonnement op de chipkaart heeft voor reizen met 40% korting, dan mag de andere persoon met diezelfde korting meereizen en kan een kortingskaartje kopen bij de automaat. Dus dan heeft de ander geen ov-chipkaart nodig.

Het beste antwoord

De OV-chipkaart is niet tegelijkertijd door twee personen te gebruiken. Wanneer je met twee of meer personen tegelijkertijd wil reizen zal ieder persoon een eigen OV-chipkaart bij zich moeten hebben.

Uiteraard is het wel mogelijk om je Anonieme OV-chipkaart uit te wisselen, deze is namelijk niet persoonsgebonden. Wanneer je de kaart zelf niet gebruikt, kan je deze uitlenen aan bijvoorbeeld een vriend of vriendin zodat deze kan reizen met jou OV-chipkaart.

Mocht je nog één of meerdere OV-chipkaarten willen kopen, dan adviseer ik de website OV-chipkaartkopen.nl. Hier kan je OV-chipkaarten online bestellen en ontvang je ze de volgende dag al in huis!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dat is niet mogelijk. Zou je voor de 2e persoon in willen checken, dan check je de 1e persoon uit. Ieder heeft dus z'n eigen OVkaart nodig.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het dan ook mogelijk om een los kaartje in de tram te kopen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja hoor, dat kan nog steeds.Is duur en omslachtig....
Niet tegelijk; wel apart van elkaar.
In dat laatste geval, kan dat met een anonieme OV-chipkaart.

Welke kaarten er zijn en welke je wanneer kunt gebruiken, kun je hier vinden: https://www.ov-chipkaart.nl/aanvragen/welkekaartpastbiju/