wat is vanaf Enschede gezien, dichterbij: Amsterdam centraal of Amsterdam RAI?

Toegevoegd na 9 minuten:
om met de trein te reizen, ik wil graag na de autorai nog even de stad in en wil dus weten wat het verste weg ligt om te bepalen naar welk station ik kaartje niet kopen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Lange leve de routebeschrijving op Google maps.

Enschede - Amsterdam Centraal = Voorgestelde routes
1. 1 uur 45 min.
A1
161 km

Enschede - Amsterdam RAI = Voorgestelde routes
1. 1 uur 39 min.
A1
161 km

Kortom het maakt dus niks uit. Wel opletten op files en vertragingen die dag maar verder maakt het niks uit.

Toegevoegd na 28 minuten:
In de tijd dat je je vraag hier hebt gesteld en reacties hebt gegeven had je ook naar www.ns.nl kunnen gaan.

Daar de reisplanner in te vullen en op Geef Reis en Prijs te klikken.

Nu heb ik het voor je gedaan zie de afbeeldingen. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
www.ns.nl Daar hebben ze een hele mooie reisplanner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op zich heeft men gelijk door te zeggen "op de site van de NS staat het antwoord". Maar zou het niet kunnen zijn dat vraagsteller wat onzeker is en de hulp van GV inroept om te weten wat hij/zij het beste kan doen?
Ik vind dat er soms wat overdreven assertief gereageerd wordt op sommige vragen. Als het voor vraagsteller inderdaad makkelijker was geweest om het antwoord elders op te zoeken, dan was de vraag toch niet gesteld op GV?
Qua afstand maak het niet zo veel uit, maar Amsterdam Centraal is makkelijker, je kunt gewoon blijven zitten in de intercity, deze gaat namelijk rechtstreeks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb even voor jou op de NSreisplanner gekeken. Dit kun je ook zelf doen, en dat zou ik zeker nog maar doen.
Van Enschede naar A'dam Centraal is even duur als naar A'dam Rai.
Echter: naar Adam C. moet je altijd minstens 1x overstappen en wel in Amersfoort. Afhankelijk hoe laat je gaat.
Naar de Rai gaat 1x per uur een rechtstreekse trein: om 3 min voor het hele uur. Op elke andere tijd moet je overstappen.
Er gaat vanuit Enschede geen trein via Rai naar Centraal of andersom.
Dus koop je kaartje naar Rai (retourtje?) en een los retourtje van Rai naar Centraal.
Reis terug via Rai. Terug gaat ook 1x per uur een rechtstreekse trein vanaf Rai: 1 min over heel.
Leve de OV chip!! Dan heb je dit probleem niet! Dan check je gewoon in en uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amsterdam Centraal is 164 tariefeenheden en Amsterdam Rai is 163 tariefeenheden, dus Amsterdam Centraal is volgens NS verder