Is de eerste klas rendabel voor de NS?

Er worden speciale wagons gemaakt, speciale kaartjes, schema's met waar welke wagon staat etc. Ik zie zelden veel mensen in de 1e klas zitten, is het die hele moeite wel waard?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik maak er veel gebruik van, maar ik heb een eerste klas abonnement :P dus op mij maken ze geen winst...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heeft 1e klas reizen voor jou dan ook toegevoegde waarde? Is dat omdat je altijd een zitplaats hebt of juist om bijvoorbeeld de aanwezigheid van stopcontacten? Ben ik eigenlijk best benieuwd naar ;-)

Antwoorden (1)

Ja.
Het is zo een 1e klas kaartje is 40% duurder dan een 2e klas kaartje.
Dus NS heeft voor de 1e klas veel minder reizigers nodig dan voor de 2e klas.
En het scheel ook welk traject want sommige trajecten hebben een drukkere 1e klas dan de andere als je in Drenthe zit is t veel rustiger als in Utrecht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Naar mijn idee is geen enkele zitplaats rendabel voor de NS. Op iedere zitplaats van zowel de 1e als de 2e klas moet de overheid toch geld bijleggen, of was dat alleen vroeger zo?