Een groot deel van de omroepen gebeurt via een systeem waarbij alle stukjes tekst apart zijn opgenomen en aan elkaar worden geplakt om de gewenste boodschap te krijgen. Dat zijn de berichten van die zo kalm en zeker klinkende vrouw die je door het hele land heen hoort.

Daarnaast worden er ook wel berichten live omgeroepen. Dat zijn de berichten van andere mensen dan die zo bekend klinkende vrouw.

Toegevoegd na 1 minuut:
De zo bekende stem van de geautomatiseerde berichten is die van Tuffie Vos.