als je oplaat met je ov-chipkaart is het dan ook geldig voor de trein?

mijn moeder had even gauw 28 euro op mn ov-gezet omdat ik morgen 1 x met de bus moet en 1 x met de trein en dan moet er minimaal 20 euro opstaan.
nu zei mijn zus dat je misschien wel apart moet opladen voor de bus en trein.. ik hoop het niet anders heb ik morgen een probleem :s
weten jullie hie iets van?
alvast bedankt!
groetjes marleen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je met DEZE ov kaart al eerder gereisd hebt met de trein is er niets aan de hand. Als je dat nog nooit gedaan hebt moet je zeker weten dat de kaart geactiveerd is voor de trein.

Antwoorden (2)

Ik heb ook een ov chipkaart. maar wel met studenten reisproduct erop.
Voordat ik dit had moest ik ook met geld betalen.

Als je je ov-kaart hebt opgeladen met een x bedrag dan kun je hiermee bij de bus maar ook bij de trein inchecken.

Geen probleem dus :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt :)
Je moet de OV chipkaart eerst nog activeren bij een NS kaartautomaat, alleen opladen is niet voldoende.

Toegevoegd na 7 uur:
Er is inderdaad maar 1 saldo voor al het OV (het zou anders ook wel erg onhandig worden), maar al staat er 100 euro op, voor de NS werkt het pas als je de kaart geactiveerd hebt bij een kaartautomaat.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aanvulling: Als VS al eerder op deze ov kaart heeft gereisd met de trein is er niets aan de hand.
gvrox
10 jaar geleden
Dat klopt Pelle, maar als er al een keer succesvol met de trein was gereisd dan was (denk ik) de vraag niet gesteld. Dank je voor de aanvulling !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik maak het even duidelijker, vraagsteller zou in verwarring kunnen raken door jouw eerste zin. Als er al eens mee gereisd is weet ze zeker dat het wel kan. Als er niet mee is gereisd hebben ze een heel groot probleem want dat kun je niet oplossen in 5 minuten.