Wat is een sterwaarde en hoe wordt dit berekend?

Ik wil graag een maand abonnement aanschaffen bij Connexxion om tussen Almelo en Ootmarsum met de bus reizen. Alleen ik weet niet hoeveel sterren dit traject is. Volgens sommige chauffeurs is het 4 en volgens andere weer 6 kan iemand mij helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://connexxion.nl/data/upload/Uitleg%20Centrumzone120118.pdf

Antwoorden (1)

http://connexxion.nl/data/upload/Uitleg%20Centrumzone120118.pdf
In deze pdf staat:
"Hoe vind ik mijn centrumzone en sterwaarde op 9292.nl?"

Op de site 9292.nl is dan (o.a.) uiteindelijk te lezen:
Regionale sterabonnementen
Van Centraal in Almelo naar Denekamperstraat in Ootmarsum

Prijsoverzicht voor Maand/Jaarabonnement Twents van de reis van Centraal in Almelo naar Denekamperstraat in Ootmarsum (prijs in euro)
maandabonnement Twents 4 ster (Vol:) 150,70 (Reductie:) 99,45
jaarabonnement Twents 4 ster (Vol:) 1.507,00 (Reductie:) 994,50
(Reductie voor 4 t/m 18 jaar, personen van 65 jaar en ouder.)

Mogelijke centrumzones: 4539;4548;4549;4553;4554;4563;4564
De zone-afstand is: 7 .

OV-chipkaart en Maand/Jaarabonnement Twents
Het Maand/Jaarabonnement Twents is een reisproduct op je persoonlijke OV-chipkaart. Let op! Je ontvangt geen papieren abonnementencoupon.

Het lijkt er dus op dat we het hebben over 4 sterren, bij een traject van 7 zones.
Opmerking: Wat is het OV tegenwoordig een ongelofelijk complexe puzzel zeg!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus het is 7 sterren van Ootmarsum naar Almelo? Raar dat maand abonnement zo duur is dan dat je zelf geld overmaakt op je Ov. Maandabonnement is ongeveer 225 eu en als je zelf geld overmaakt kom je ongeveer 190 uit...