Hoe kom ik met het openbaar vervoer van centrum Amsterdam naar de haven van IJmuiden?

Binnenkort ga ik met een cruise mee en moet ik met een grote zware koffer openbaar vervoerd naar de haven. Is er bijvoorbeeld een taxi vanaf een busstation aldaar, als dat er is?
Amsterdam station Zuid als vertrekpunt, met een minimum aan moeilijke trappen en einden lopen...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

Misschien is dit een oplossing:

Openbaar vervoer
Bushalte Badweg ligt dichtbij de Felison Cruiseterminal. Deze bushalte ligt aan de andere kant van de dijk tegenover de Cruisterminal. Buslijn 75 rijdt vanaf deze halte gemakkelijk van en naar Haarlem Centraal Station.

Een andere optie is buslijn 82 richting IJmuiden aan Zee van Connexxion. Deze buslijn vertrekt vanaf de Marnixstraat in Amsterdam en stopt onder andere op Station Amsterdam Sloterdijk en bij de Fast Flying Ferry in IJmuiden. Vanaf bushalte ‘Badweg’ is het de dijk over naar het terminal terrein. Ongeveer 10 meter van deze route is onverhard, dus houdt u hier rekening mee als u zware bagage heeft.
http://www.cruisereiziger.nl/bestemmingen/nederland/ijmuiden/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In samenwerking met Van Dam Touringcars (OAD) onderhoudt DFDS Seaways een eigen busverbinding tussen Amsterdan en haven in IJmuiden. Dagelijks vertrekken er bussen tussen 15:00 en 16:00 uur vanaf de halteplaats: tegenover het Centraal Station direct vóór Hotel Victoria, hoek Prins Hendrikkade/Damrak. Bustickets zijn van te voren tegen een gereduceerd tarief te reserveren van 6 euro per enkele reis (40% korting t.o.v. de prijs in de bus). U kunt uw busreservering tegelijk met de boeking van uw reis aangeven. In de bus is de prijs per enkele reis 10 euro. U wordt afgezet bij de Felison Terminal, waar u kunt inchecken
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat antwoord gaf ik al eerder, vraagsteller gaat naar noorwegen dus hij kan niet met die bus.