Wat hebben ze met de trein gedaan, die de molukkers in 1977 hadden gegijzeld?

De trein werd beschoten en twee gegijzelden en zes kapers kwam om het leven. Wat ik mij afvraag, wat hebben ze met de trein gedaan? Is dit vernietigd of is dit bewaard gebleven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Na de kaping wilde men het betreffende treinstel aanvankelijk slopen. Niet omdat het herstel onmogelijk was, maar vooral uit ethische overwegingen ten aanzien van de slachtoffers. Maar, omdat de NS toen ook al met een materieeltekort kampten, is toch besloten het treinstel te herstellen. Begin jaren negentig heeft men het treinstel nog wel vernummerd naar 758, omdat het oude nummer 747 te veel associaties met de kaping opriep.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geen beter antwoord mogelijk